Jej boj, ich boj, no predovštkým Jeho boj



(Vnútorný) Boj náš každodenný. Kniha - kronika života o tom, že nikto z nás, hlavne  nepokojný a túžiaci človek nemá na ružiach ustlané.

Nadchla z prvého počutia. Na komornom podujatí v Karloveskej knižnici som počula krátky úryvok z nej. Moja blízka duša, ktorá so mnou zdieľa knižné nadšenie, mi neskôr darovala Môj boj 1 a odvtedy sa neviem odtrhnúť, momentálne som pri 4. pokračovaní.

Vznešená autobiografia dnešného človeka. Kniha je veľmi odvážna. Skladačka životného príbehu nórskeho spisovateľa (hudobníka, kritika a proste človeka), od jeho chlapčenských rokov až po...

Napínavý, pútavý a autentický. So všetkými myšlienkami, úvahami, pocitmi a príčinami. Detailne a citlivo opísané problémy chlapca, mladého muža, napokon otca, dospelého človeka, hľadajúceho seba, svoje miesto a zmysel svojej existencie.

Autor opisuje svoje detstvo v malomeste na nórskom ostrove,  samotárske pokračovanie na štúdiu v Bergene až po rozvod a napokon manželstvo s prekrásnou Lindou a vlastné otcovstvo...



Aj veselé príhody v príbehu však majú nádych trpkosti. Aj keď sa celá epizóda skončila dobre, ostal vo mne nepokoj. A takto z knihy do knihy, nedočkavo, čo sa bude diať. Ja osobne som už niekoľko mesiacov v neustálom napätí. 

Niekde sa mi dostalo do uší, že je to najlepšia moderná beletria. Pohltená osudom charizmatického intelektuála som sa neubránila a vyhľadala informácie o Karlovi Ovem Knausgardovi. Jeho knihy sú na prestrase v celej Európe. Otvorený, nekompromisne a bez pardonu napísaný "životopis", akoby hodený na papier jediným výdychom, zanechal v pokojnom publiku mimoriadny dojem. Zaslúžene. Dielo skvostom v dnešnej dobe. Pri tisícoch publikácií sa táto kniha stáva skutočným priateľom, ktorý dáva odpovede na mnohé otázky dnešnej doby. 

Komentáre