Zábavné čítanie, od ktorého sa rodičia nemôžu odtrhnúť.


Aspoň v našom prípade to bolo tak. Deti nemuseli prosiť ešte jednu stránku, ešte kúsok."Ja sama som nemohla prestať čítať a chcela vediet, ako to bude pokračovať. Obe knihy sú nie len napínavé, ale aj humorne a dôvtipne napísané.


Ema a ružová veľryba
Prečo som vybrala túto knihu?
Pretože v názve panuje slovko ružová, veľmi podstatné pre štvorročné dievča, ktorému bola kniha venovaná a ešte pre neobyčajný príbeh, kultivovaný text a ách, tie ilustrácie. Radosť pre oči. Kreatívne a dôkladne prepracované kresby sú základom detskej knihy. Veď drobci čítajú obrázkami a aj do pamäti im prenikne celý dej často vďaka nim.
Grafička, ilustrátorka a maliarka Andrea Tachezy výrába neskutočné veci a aj v tejto knihe dotvorila nežný príbeh o malej neobyčajnej veľrybe naozaj majstrovsky.



Prečo sa s malou ružovou veľrybkou nechcú hrať ostatné veľrybie deti? Prečo všetci nebývame v mori? 

"Ja nie som z mora." Oponovala Ema. "Musíš byť z mora. všetci sú z mora." Čudovala sa Lili. "Moja mama, Tomík, Magda, Marta, všetky veľryby, delfíny a .... všetci." 

My sme putovali s veľrybkou po mori niekoľko večerov pred spaním. Mnohému sme sa naučili, zažili napätie aj radosť z nového a šťastne sme si vydýchli pri šťastnom konci. 

Pán Guľôčka

Vošla som do kníhkupetstva a začala listovať knihu. Prvá náhodne otvorená stránka bola dôvodom okamžitej kúpy:

 "Kačka Katastrofa a pes Pľuzgierik hrali futbal. Pľuzgierik strelil Katastrofe gól práve vo chvíli, keď sa vo dverách objavil pán Guľôčka a povedal: 
- Dnes by som vám chcel ukázať, ako vyzerá svet.
Pľuzgierik a Katastrofa od prekvapenia otvorili ústa. Mucha Bzuk-Bzuk, ktorá sa zhostila úlohy rozhodcu, zrejme tiež otvorila ústa, no mala takú malilinkú tvár, že to nebolo možné rozoznať."

Važení čitatelia, uznajte, kniha s takým textom sa nemôže nachať v obchode. Musí byť doma. Musí stáť v detskej knižničke, aby sme mohli hocikedy otvoriť ten svet, kde sa odohrávajú pestré príbehy týchto malých nezvyčajných priateľov. S nimi si zodpovieme rôzne bežné otázky, o ktorých nie často premýšľajú rodičia, no nezriedka trápia aj malých zvedavcov.

Obe knihy načierajú z hlbokej studne otázok a útrap, ktoré kvária detské hlávky. Veď aj môj potomok si istého času myslel, že Bratislava sa končí za dverami nášho bytu a celý ostatný svet býva na našej ulici. Taktiež sme téme "hmla" venovali nejedno ráno. Je veľmi príjemné objavovať tieto témy v rozkošných príbehoch pred večerným odpočinkom.






Komentáre