Vybrala som kvalitné knižky za pár šupiek

Prehrabala som sa výpredajmi kníh a našla som viacero titulov, ktoré sú prekvapivo lacné a kvalitné. Nech sa páči.

Knižky vo výpredaji som ešte asi nekupovala. Z jednoduchého dôvodu. Vypredáva sa len to priemerné a nezaujímavé. Ale od poslednej ponuky v Martinuse a Artfore už budem striehnuť ako leguán na muchu. Také dobré veci som našla!

27 čiže smrť robí umelca od Alexandry Salmely som chcela už dávno. Aké bolo moje prekvapenie a potešenie, že som ju našla za pár šupiek. Aká bola sa odo mňa ešte len dozviete. V mesiaci kníh. Salmela vydá tento rok aj nový román, na ktorý sa tiež teším.



Od Odeonu do 3 eur

České vydavateľstvo Odeon vydáva súčasné diela súčasných autorov. Sú to síce veľakrát neznáme diela. Ale aj Kafka bol neznámy a aký pán je z neho teraz! Oplatí sa skúsiť to a vybrať si z knižiek za 2 eurá (!) tému, ktorá je vám blízka.

Napríklad Juan Marsé a Kaligrafie snů. Barcelona, 50. roky, dospievajúci chlapec sleduje a neskôr sa zamieša do milostného príbehu a s nevšednými postavami, čo má o niekoľko rokov nečakanú dohru.

Alebo Ticho a vřava od Nihad Sireesa. V Sýrii zakázaný román, ktorý predstavuje fiktívnu arabskú krajinu, kde vládne totalita. Písalo sa o nej aj v tomto zaujímavom článku. Stojí za prečítanie.

Od Odeonu som si ešte vybrala súčasnú tému o Generácii Y. Hrdina príbehu Enjoy od Solange Bied-Charreton sa pri zoznámení s dievčaťom prekvapivo dozvedá, že existujú aj ľudia mimo jeho sociálnej siete a že existujú aj knihy, dokonca papierové. Tiež inšpiratívne čítanie. Možno vás zaujme aj niečo iné od Odeonu, je toho na výber požehnane.


Do 5 eur

Z lacných kníh na Martinuse ešte vyberám Šachovú novelu od klasika rakúskej literatúry Stefana Zweiga. Čítala som, je výborná. Zvrat deja je prekvapivý, postavy zaujímavé a ani nemusíte vedieť hrať šach.

A keď už utratíte nejaký ten cent, kúpte niečo aj deťom. Fajn kúpa je Zoorigami – návody na skladanie zvieratiek z pekne potlačených papierov, ktoré sú súčasťou knižky.

Artforum rozdáva

Artforum nezlacňuje, ale rovno daruje. Na stránke síce o tom nie je zmienka, ale v kamennej predajni na Kozej vám darujú knižku grátis, ak nakúpite za 21 eur.

Na NW od Zadie Smith, súčasnej autorky, ktorá píše o multi-kulti Londýne, si brúsim zúbky už dávnejšie. Som rada, že sa jej Artforum zbavuje. J


Zbavujú sa aj Nedokonalcov. Tých som čítala v pôvodnom znení, neoľutovala som. Dej hovorí o novinovej redakcii z pohľadu viacerých postavičiek, ktoré zaujímavo vyskladajú obraz o kategórii novinárov.

Tak sa obúvajte a bežte tam, ponuka bude asi obmedzená do konca mesiaca.


Tento príspevok používa afiliátne linky. Kúpou cez ne podporíte vznik ďalších článkov.

Komentáre