Aké lahôdky práve čítame deťom

Vonku mrzuto, u nás doma veselo. Posledný mesiac za to vďačíme týmto úžasným detsko-knižným prírastkom.

Splnili sme si niektoré must-have v detskej knižnici a vyskúšali aj experiment. V duchu mojich blogov som tento raz kúpu veľmi dobre naplánovala a nechala sa inšpirovať rozumnými odporúčaniami a recenziami.



Pre drobizg

Zopár leporel, ktoré mi už liezli na nervy, som darovala na charitu. Ako náhradu som 1,5 ročnej dcére vybrala peknučké Počítaní. Dôvodov bolo niekoľko. Po prvé, je to v podstate leporelo (tvrdé strany), čiže neskončí ako trhací kalendár. Už ju máme dva týždne takmer bez ujmy. Po druhé, je tam veľa obrázkov, ktoré ukazujeme a pomenúvame. Napriek tomu to nie je miš-maš bez rozmyslu a estetično je na vysokej úrovni. A tretia, pre deti úžasná vec, otváracie okienka. No a na štvrté plus som prišla až doma. Zabavia sa aj viaceré deti. Starší syn je už schopný počítať, odpovedať na úlohy v okienkach a mladšej stačí otvárať, ukazovať a robiť zvuky.



Básničky

Nech tie deti nakŕmime aj kvalitnou poéziou z pera klasika, dala som sa namotať na Zažmúr očka od Tomáša Janovica. Autor píše trefne, pekne sa hrá so slovenčinou. Básničky sú krátke a sem-tam si k nim domyslíme príbeh. Ilustrácie od Márii Nerádovej knižku pekne zaoblili a urobili prívetivou. Tiež pri nej vydržia obaja. Naša najobľúbenejšia je Trararaja drararaci, trararaja darebáci :)



Málo čítania, veľa hry

Ide do tuhého, priatelia, na rade je dielko, ktoré odporúčam asi všetkým rodičom, lebo zaručene funguje na každé malé dieťa. Na Knížku od skvelého Hervé Tulleta sme natrafili náhodne. Nemať s ňou priamy zážitok, asi by som ju nikdy nekúpila. Skúsila som ju na dcérke počas výletu v Martinuse. Žiadne obrázky, zvieratká, žiadny príbeh. Len interakcia. A práve tá funguje famózne. Decká s knižkou trasú, nakláňajú ju, fúkajú do nej. Vhodná aj pre tie dietky, ktoré vám neobsedia ani pri dvoch stranách. Naučí všetky deti, že s knižkou je zábava.



Pre väčších malkáčov

To, čo sa všeobecne kupuje ako teplé rožky, ja zväčša odignorujem. Nečítala som Harryho Pottera, žiadneho Tolkiena a nikdy asi ani žiadnu kriminálku (okrem Troch pátračov). Možno preto k nám aj Mimi a Líza zavítali až uplynulé Vianoce. Ale nevadí, lebo decká do nich akurát dorástli. Večerníčkovu rozprávku som videla, o to viac som sa tešila na knižné prevedenie. Nesklamala nás. Bola to extáza! Alexandra Salmela píše úžasne, zvykli sme si už pri Žirafej mame. Tu však ide o poriadne dlhé príbehy so solídnym uvedením do deja, nezvyčajným zvratom a poučným záverom. Literatúra par exellence. Salmele ďakujem, že si jej detské knižky bez ostychu pridávam do prečítanej literatúry v Goodreads :) A pokiaľ ide o deti, tiež sú pohltené, inak by sme to nečítali. Vidím, ako sa im v hlávkach čeria kreatívne rybníky a predstavivosť sa točí na plné obrátky.



Mám zopár vyhliadok na najbližšie doplnenie detskej knižnice. Pre drobátko mám vyhliadnutý Utopený mesiačik a klasiku Nenásytnú húseničku (pre doplnenie našej prstovej v anglickom prevedení). A pre mňa a malého fešáka dokupujem Danielu Olejníkovú a Útek (milujem jej ilustrácie), podľa mňa knižná investícia. Potrebujeme už aj čosi náučné, preto je zatiaľ môj favorit v tomto smere Ako sa čo robí. Ako darček mám vyhliadnutého Chlapca s očami ako hviezdy - kombinácia Artforum, Pero Le Kvet a Martina Matlovičová nemôže nič pokaziť :)

Tento príspevok používa afiliátne linky. Kúpou cez ne podporíte vznik ďalších článkov.

Komentáre